Praegu räägitakse palju õpetaja staatuse tõstmisest. Sellega seoses üks väike mõte.
On tekkinud küsimus, miks ei pakuta õpetajakutsele senisest laiemat skaalat, näiteks:
a) mitut ainet, sealhulgas valikaineid valdavad ja õpetavad õpetajad
b) ühte ainet valdavad ja õpetavad õpetajad
c) mitut või ühte ainet õpetavate õpetajate abilised (abiõpetajad, õpetajaabid, laborandid jt)
d) õppevahendeid valmistavad õpetajad
e) projektitöid vedavad õpetajad
f) uurimistöid juhendavad ja retsenseerivad õpetajad
g) nooremate kolleegide juhendajad
h) eksamite ettevalmistajad
i) ülikoolidega koostöö tegijad
j)
Samasugune skaala võiks olla ka juba töötavatel õpetajatel. Praegu peab üks õpetaja tegelema enamiku nende teemadega ise üksi korraga, näiteks mina õpetan kolme ainet, valmistan õppevahendeid, küll ei vea praegu, aga osalen projektitöödes, juhendan uurimistöid, juhenda(si)n praktikante, valmistan õpilasi eksamiks ette (sel aastal on see juba sisuliselt eksami ettevalmistamine, sest valmis materjale on ülivähe) jne.
2011. aasta II poole teatriskäigud
12 aastat tagasi
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar