kolmapäev, 21. jaanuar 2009

Atesteerimine

Olen atesteeritud 2009. aastast vanemõpetajaks.
Üheteistkümnest võimalikust punktist oli täidetud kümme, kohustuslik oli kuus.
Kindlasti oli vaja vastavat haridust ja kvalifikatsiooni ning täiendkoolitust vähemalt 160 tundi: olen eesti filoloog, eesti keele ja kirjanduse õpetaja (Tartu Ülikooli diplom) ning läbinud täiendkoolitust üle 750 tunni, sealhulgas 320 tundi eripedagoogikat, et töötada tasandusklasside õpetajana.
Muud punktid
* Teadus- või kutsekraad hariduse valdkonnas 
Lõpetasin Tartu Ülikooli filoloogiateaduskonna eesti keele ja kirjanduse eriala 22.06.1987, seega vastab minu kvalifikatsiooni tase vabariigi valitsuse 6. juuni 2005. a. määruse nr 120 järgi magistrikraadile.
* Õpetajakoolituse raames pedagoogilise praktika läbijate juhendamine 
Juhendasin 25.02–3.03.2008 Tallinna Ülikooli eripedagoogika eriala üliõpilasi Stella Hindrikust ja Katrin Priivitsat.
* Õppeasutuse arendustegevuses osalemine 
* Pedagoogilise uurimistöö koostamine või retsenseerimine 

2007. aastal retsenseerisin ja toimetasin Bernadette Tynani raamatu „Sinu laps suudab mõelda nagu geenius” käsikirja (tlk Annela Alev).
2008. aasta kevadel toimetasin Tallinna Ülikooli Kasvatusteaduste Instituudi kasvatusteaduste osakonna lõpetaja Piret Uulma magistritööd „Õpilaste tõlgendus antiikajast pärit vanasõnades peituvatest väärtushinnangutest” (juhendaja dotsent Maria Tilk).
* Lektoriks olemine täiendkoolituse läbiviimisel 
Kokku 66 tundi. Mulle meeldib oma teadmisi teistega jagada, sestap hakkasin ka andragoogikat õppima, et veel rohkem teisi õpetajaid koolitada.
* Õpilasürituste, -võistluste või -näituste korraldamine 
Juhtisin 2008. aasta kevadel Tallinna koolide tasandusklasside õpilastele joonistamis- ja kirjutamisvõistluse „Kuidas hoian eesti keelt ja kombeid” korraldamist. Võistlust aitasid läbi viia Ristiku põhikooli õpetajad Juta Ehasalu, Triin Heinsalu, Reet Paldrok ja Eve Reisalu ning huvijuht Birgit Päri (vt http://keel.kombed.googlepages.com/home).
* Õpilasvõistlustel ja -näitustel esinenud õpilaste juhendamine 
Olen oma õpilastega osalenud võistlustel, sest see võimaldab nende pingutusi tunnustada ja eduelamust tagada. Õpilastele on väga tähtis, kui nende töö saadetakse kuskile või pannakse kooli kodulehele. Minu õpilased on õpilasvõistlustel saanud juba ka tänukirju. Pikk ja raske töö on kandnud vilja.
* Avaldatud õppevara väljatöötamine või retsenseerimine 
Minu koostatud õppevara on avaldatud eformularis, Miksikeses, Koolielus ja Tiigrihüppe SA õppimislugude konkursi ajaveebis ning olen seda pannud ka wiki’sse.
* Esinemine haridusüritustel, konverentsidel või ajakirjanduses pedagoogilistel või erialastel teemadel
Väga palju
* Osalemine aine-, kutse- või pedagoogiliste ühenduste või töörühmade juhtimises 
Olen osalenud mitmesugustes ühendustes ja töörühmades (nt EALi keelesektsioonis, NNKÜ-NMKÜ-s jm), aga juhtinud olen oma kooli emakeele ja eripedagoogika ainekomisjoni kõigepealt aseesimehena (alates veebr 2007) ja nüüd esimehena (juunist 2008), Ristiku PK IKT arendamise nõukogu tööd olen juhtinud koordinaatorina ning Eesti Emakeeleõpetajate Seltsis juhtisin aastaraamatu koostamise ja trükkimise töörühma. Osalen ka Tiigrihüppe SA haridusportaali Koolielu eesti keele ainekuu töörühmas.
* Täitmata jäi noorteorganisatsiooni juhendamine maakondlikul tasandil.

Kommentaare ei ole: